



Z novim šolskim letom OŠ Zalog vstopa v razširjeni program osnovne šole, ki ga uvaja Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje. Namen razširjenega programa je celostni razvoj učencev preko dodatnih dejavnosti, ki potekajo izven obveznega pouka. V okviru programa bomo učencem omogočili kakovostno preživljanje časa s poudarkom na gibanju, zdravju, kulturni vzgoji, medsebojnih odnosih, učni podpori in razvijanju talentov.
V razširjeni program bodo vključeni tisti učenci, ki se bodo prijavili na začetku šolskega leta, dejavnosti pa bodo brezplačne in bodo potekale v sodelovanju z učitelji in drugimi strokovnjaki.
Verjamemo, da bo program pripomogel k večji vključenosti, zadovoljstvu in razvoju potencialov naših učencev
Ponudba predmetov v RAP (izbrani bodo tisti, kjer bodo učenci izrazili dovolj interesa za obiskovanje):
Naslov predmeta | Opis predmeta |
Aktivni krog | Otroci se gibajo med različnimi postajami, kjer jih čakajo zabavne in prilagojene naloge – skakanje, plezanje, metanje, ravnotežje in druge gibalne spretnosti. Vsaka postaja spodbuja razvoj motoričnih sposobnosti, koordinacije in vzdržljivosti na igriv način. Vadba poteka v spodbudnem in varnem okolju, kjer vsak učenec napreduje v svojem ritmu. Glavni cilj je veselje do gibanja, krepitev telesa in spodbujanje zdravega življenjskega sloga. |
Bogatimo besedni zaklad | Učenje slovenskega jezika (tudi preko pravljic, pesmic, igre vlog), ki je prvenstveno namenjeno učencem tujcem, ki nimajo več statusa tujca in učencem, katerim slovenščina ni materni jezik. |
Branje pravljic | Učenci poslušajo pravljico, pripovedujejo obnovo, se pogovarjajo o vsebini pravljice, povedo svoje izkušnje, vsebino pravljice narišejo. |
Cici pevski zbor | Otroci se učijo nastopanja in ljubezni do glasbe. Razvijamo spomin, posluh, koncentracijo in se znebimo strahu pred nastopanjem. Nastopamo na javnih prireditvah znotraj šole. |
Družabne igre | Učenci se igrajo družabne igre: Človek ne jezi se, Črni Peter, Štiri v vrsto, Enka, Domine, sestavljanje puzzlov, sestavljanje lego kock … |
Igrajmo se skupaj | Učenci se bodo učili preživljati svoj prosti čas skozi igro ter spoznavali različne družabne in socialne igre. Med igro bodo krepili prijateljske vezi, strpnost, vztrajnost in sprejemanje poraza. Izdelali bodo tudi svojo družabno igro in jo predstavili prijateljem. |
Igre na prostem | Učenci se igrajo v peskovniku, na igralih, skačejo s kolebnicami, skačejo gumitvist, hodijo s hoduljami … |
Igre z žogo | Igre z žogo so zabavna in poučna oblika gibanja, ki spodbuja telesno aktivnost otrok. Udeleženci preko različnih iger, kot so rokomet, nogomet, košarka, med dvema ognjema, odbojka itd., razvijajo motorične sposobnosti, koordinacijo in timsko delo. Poudarek je na sodelovanju, fair playu in spodbujanju veselja do športa. |
Joga | Ob izvajanju različnih jogijskih položajev in tehnik dihanja bodo učenci razvijali telesno in duševno prožnost, razvijali ravnotežje, koncentracijo in pozornost ter se notranje umirjali. Ob meditativni glasbi bodo sproščali svoje napetosti. Seznanili se bodo tudi s sproščanjem ob barvanju mandal in vplivu barv na duševno počutje. |
Kvizi in uganke | Tovrstna dejavnost bo zajemala kvize in uganke različnih vsebin ter načinov: Iskanje besed na dano črko (za nepravilne črke se riše hiška), Tekmovanje v nizu pojmov na dano črko (ime, priimek, mesto, predmet, hrana …), Hitra abeceda (podajanje žoge za vsako besedo po abecednem vrstnem redu), Kviz na doloženo tematiko (gozd, vozila, šolske potrebščine …), Interaktivne vaje/uganke (digitalno), Vidim nekaj … belega, hrapavega, velikega (ugibanje predmetov iz določenega prostora), Ugibam žival (odgovor z da ali ne) in Ugibam kdo sem (lističi na čelih, skupina pomaga posamezniku odkriti koga predstavlja). Z navedenimi dejavnostmi bodo učenci krepili in poglabljali besedni zaklad in si širili splošno razgledanost. |
Mali vrtnarji | Učenci se bodo aktivno vključevali v delo v visokih gredah. Ob tem bodo razvijali navade zdravega načina preživljanja prostega časa ter pozitiven odnos do narave, do sebe in do drugih. Spoznali bodo vrtno orodje in se naučili rokovanja z njim. Spoznavali bodo različne rastline in njihove dele ter njihovo uporabnost. Pridobili bodo praktično izkušnjo potovanja hrane iz vrta na krožnik in s tem popestrili šolski jedilnik. Naučili se bodo nekaterih osnovnih kuharskih postopkov ter pripravljali preproste obroke. Praktične izkušnje in spoznanja bodo utrjevali ob prebiranju strokovne literature in izdelavi različnih plakatov. |
Mladinski pevski zbor | Mladinski pevski zbor redno sodeluje s šolskim bandom. Nastopamo na javnih prireditvah znotraj in izven šole. |
Nove tehnologije | Učenci na zabaven in preprost način spoznavajo osnove računalništva in robotike. Učenci se seznanijo z delovanjem računalnika, osnovnim programiranjem in logičnim razmišljanjem skozi interaktivne igre in enostavne naloge. S pomočjo izobraževalnih robotkov razvijajo tehnično ustvarjalnost in reševanje problemov. Dejavnost spodbuja radovednost, sodelovanje in učenje preko igre. |
Otroški pevski zbor | Nadgrajujemo glasbeni spomin in posluh, pridobljen v preteklih letih. Gradimo na samozavesti. Nastopamo na javnih prireditvah znotraj in izven šole. |
Planinski izleti | Planinstvo se bo izvajalo v obliki enkrat mesečnih pohodov oz. tur. Vodenje pohodov izvajajo planinski vodniki iz PD Ljubljana-Matica v sodelovanju s tremi ljubljanskimi osnovnimi šolami hkrati. Hodimo na 5-8 ur trajajoče pohode, večinoma na vrhove do približno 1500 m.n.v. Učenci in učenke se tako v naravi odlično razgibajo in utrjujejo medsebojne prijateljske vezi tako z OŠ Zalog kot s preostalima dvema osnovnima šolama. Med pohodi se prilagodimo počasnejšim učencem in s tem razvijamo tudi strpnost in sodelovanje. |
Planinski krožek | Enkrat mesečno je čez vikend planinski izlet. Z avtobusom se odpelje na izhodišče, od koder imamo ponavadi kakšni 2 uri do cilja, torej se hodi približno 4 ure na vsak izlet. Uživamo v čudoviti naravi, v lepi razgledih, dobri družbi, okusni hrani v koči in na splošno zdravem načinu življenja. |
Plešimo, pojmo in igrajmo se po ljudsko | Otroci skozi igro spoznavajo bogat zaklad slovenskih ljudskih plesov, pesmi in iger. Poudarek je na gibanju, razvijanju ritma, petju, pomnjenju plesnih korakov in skupni igri, ki spodbuja sodelovanje, veselje in ljubezen do naše kulturne dediščine. Ob tem pa otroci razvijajo tudi samozavest in veščine nastopanja, saj bodo imeli priložnost svoje znanje pokazati na nastopih na šolskih prireditvah. |
Pohodništvo | V okolici Zaloga je dovolj zanimivih krajev, ki so vredni obiska. Pohodništvo bi koristilo telesni kondiciji učencev in njihovemu spoznavanju okolja v katerem živijo. |
Potujem in raziskujem | K dejavnosti so vabljeni učenci, ki so motivirani za projektno delo in imajo veselje do angleščine ter njeno uporabo v praksi. Od učencev se pričakuje samostojnost, sposobnost orientiranja na terenu ter uporaba tujega jezika na nivoju vsaj B1. Organizirali bomo tri večdnevne ekskurzije v tujino (v času šolskih počitnic), kjer bodo učenci praktično uporabljali ang. jezik, spoznavali znamenitosti in se urili v orientaciji. |
Pravljične urice | Pri urah bomo z učenci skupaj brali različne pravljice, ki imajo tudi moralni nauk oz. sporočilo. Preko takih zgodb, bodo učenci lahko povezovali, kaj je prav in kaj ne, katera dejanja in ravnanja so v življenju potrebna. Z branjem bomo tako krepili tudi pozornost in koncentracijo, imeli bodo možnost debate in podajanja svojih mnenj. Branje bo potekalo na blazinah v učilnici ali senzorni sobi. |
Raziskujem na prostem | Dejavnost pomeni raziskovalne naloge, vaje in igre na prostem (gozdna pedagogika). Vsebine se prilagodijo učni snovi posameznega razreda/starosti učencev in so različnih tematik: okoljske (opis letnega časa glede na opazovanje narave, meritve temperature zraka/vode/zemlje, določanje drevesnih vrst ter grmovij – po določevalnih ključih …), matematične (postavitev računa s simboli – z naravnim materialom kjer vsak material pomeni določeno vrednost, iskanje geometrijskih likov in teles v naravi, meritve v naravi …), jezikovne (kakšno »zgodbo« pove drevo glede sodelovanja z ljudmi – domišljija, slovenske ali angleške asociacije na dane naravne oblike, stopnjevanje lastnosti in njihov prikaz v praktičnem smislu …), športne (hoja ali tek preko naravnih ovir, počepi s kamnom/utežjo v rokah, skoki iz štora in nazaj …) likovne (sestava »slike« iz naravnih materialov na dani motiv, izdelava »slike« po navodilih sošolca, izdelava kopije/dvojnika postavitve »slike«, izdelava škrata ali kipca …) in glasbene (spremljava znane ali nove pesmi na naravni material, simbolni zapis glasbe z različnimi naravnimi materiali, petje v odmevu – dve skupini, izdelava inštrumentov …). Učenci spoznavajo redno učno snov in njeno praktičnost v naravi, na prostem. |
Rešujem življenja | Znanje prve pomoči je znanje za življenje, je znanje, ki življenja rešuje. Učenci bodo pri dejavnosti spoznavali, da je zdravje vrednota, ki vpliva na kakovost življenja, si pridobili osnove teoretičnega in praktičnega znanja prve pomoči, da bodo lahko pomagali sebi in drugim ob nesrečah, nezgodah in nenadnih boleznih. Spoznali bodo nezgodne situacije, v katerih je življenje zaradi poškodb in bolezni neposredno ogroženo in se naučili osnov pravilnega ukrepanja. Izoblikovali si bodo preventivno miselnost ter se naučili preprečevati nezgodne situacije. |
Risanje in barvanje (v učilnici ali v učilnici na prostem) | Učenci rišejo po želji, barvajo pobarvanke, strižejo razne like, barvajo oz. rešujejo labirinte, izdelujejo preproste origamije. |
Scenografija | Priprava scene za gledališke igre in urejanje prostora, avle. |
Skrivnosti dobrih prijateljstev | Učenci bodo skozi zabavne igre spoznavali, kako biti dober prijatelj, kako poslušati, sodelovati ter skupaj reševati izzive na področju komunikacije in medvrstniških odnosov. Skozi gibanje, smeh in domiselne naloge bodo gradili potrpežljivost, vztrajnost ter prijaznost do sebe in drugih. Učenci se bodo naučili prepoznati svoja čustva, kako jih izraziti in kako skupaj ustvarjati dobre odnose. |
Skupinske igre z žogo na prostem | Učenci bodo pri teh urah spoznavali različne igre z žogo, skupaj s pravili igre. Krepili bomo skupinski duh, tekmovalnost in hkrati poštenost fair playa med ekipami. Otroci bodo na tak način krepili tudi svoje telesne sposobnosti. |
Socialne igre | Učenci bodo pri teh urah preko igre spoznavali različne odnose in tehnike spoprijemanja s težavami. |
Sodelovalno učenje in iskanje rešitev | Učenci bodo na tej dejavnosti razdeljeni v skupine, preko različnih nalog in dejavnosti, kjer bodo morali sodelovati, pa bodo na koncu sestavili mozaik manjših nalog v celotno rešitev problema. Dejavnost bo časovno omejena, da s tem razvijamo tudi zdravo tekmovalnost. |
Spoznavam zgodbe in ustvarjam | Dejavnost zajema literarno-likovne vsebine in poustvarjanja. Določeno zgodbo po odstavkih ali enotah skupaj glasno ter doživeto preberemo (bere učitelj ali učenci), analiziramo dogodke po vrstnem redu, določamo lokacije iz zgodbe ter glavne in stranske junake/like. Nato sledi dejavnost likovnega ali literarnega poustvarjanja: nariši sebi najbolj podobnega junaka/lik iz zgodbe, iz gline oblikuj glavnega junaka, naredi trganko lokacije/kraja dogajanja, zgodbo nadaljuj po svoji domišljiji, napiši ali pripoveduj isto zgodbo s tremi spremembami v njej (v dogajanju), napiši ali sestavi podobno zgodbo kjer si ti sam glavni junak in v zgodbi nastopajo tvoji realni prijatelji, napiši ali predstavi svoj uvod/spremenjen način začetka zgodbe. S to dejavnostjo učenci likovno ustvarjajo/spoznavajo različne likovne tehnike, krepijo besedni zaklad in širijo svoje kapacitete pripovedovanja/sestave zgodb. |
Spretni prsti | Učenci se bodo seznanili z različnimi likovnimi tehnikami in materiali. Ob ustvarjanju bodo razvijali motorične spretnosti in izražali svoje ideje, misli in čustva. Likovne izdelke bodo razstavili po šolskem hodniku in s tem vplivali na barvitost šolskih prostorov. |
Stare otroške igre | Stare otroške igre II za učence 2. razreda. Na dejavnosti se bomo učili in igrali igre, ki so se jih igrali učenci nekoč. |
Svet na dlani | Skupaj bomo odpotovali okoli sveta – brez letala, brez kovčkov, samo z domišljijo in radovednostjo. Na našem potovanju bomo spoznavali zanimivosti držav, odkrivali kako živijo otroci drugod po svetu, poslušali glasbo, spoznali nenavadne običaje, raziskovali svetovne znamenitosti. Če te zanima kako pestro in čudovito raznolik je naš planet, se nam pridruži. |
Šah | Učenci se bodo šahovsko opismenili in nato s pomočjo praktičnega igranja učili in izpopolnili svoje znanje ter urili logično mišljenje. Če bo interes, bomo organizirali šolske turnirje in se udeležili šahovskih tekmovanj. |
Šahovski čarovniki | Šahovski čarovniki je igriva in poučna dejavnost, namenjena učencem, ki želijo spoznati skrivnosti te kraljevske igre. Na zabaven način se učijo osnov šaha, razmišljanja vnaprej, reševanja problemov ter razvijajo potrpežljivost in zbranost. Skozi igro krepijo logično mišljenje in hkrati uživajo v prijateljskem tekmovanju. Dejavnost spodbuja ustvarjalnost, sodelovanje in veselje do miselnih izzivov. |
Športajmo | Gre za športne vaje ter igre v telovadnici in na prostem. Vaje: slalom okoli dreves, hopsanje ob ograji igrišča, pogovorni tek v parih iz določene točke do druge lokacije in nazaj ali na čas, različne vaje na mestu (gosenica, skakajoči Jan, vojaške vaje, skleci, čolniček, metuljček …), vaje na parterju (palačinka/kotaljenje z ravnimi rokami in nogami, pajek ter miza/gibanje po vseh štirih, plazenje …) in različni skoki in gibanja iz črte na črto (žabji poskoki, zajčji poskoki, račja hoja …). Skupinske igre: lovljenje po črtah (telovadnica), Bratec reši me (lovljenje), Igre z žogo (Med dvema ali štirimi ognji, Finska, Pepček, Odbojka v krogu – štetje uspešnih odbojev brez prekinitve, Vroči krompir …) ter plesne koreografije in plesni bansi (kazanje gibov ob glasbi). Učenci pri tej dejavnosti krepijo kondicijo in usvajajo pravila različnih iger ter vaj. |
Učna pomoč pri humanističnih predmetih | Drugi učitelj v razredu bi imel dodatne razlage in delo z učenci, ki težje dohajajo snov. Tako bi imel prvi učitelj lažje delo, učinkovitost pouka pa bi bila boljša. |
Umetnost | Odkrij umetnika v sebi! Umetnost lahko obiskujejo vsi učenci, ki radi ustvarjalno preživljajo prosti čas. Spoznali bodo različne likovne tehnike, sodelovali na likovnih natečajih in predstavili svoja likovna dela na likovni razstavi ob koncu šolskega leta. |
Ustvarjalnice | Učenci bodo pri urah urili svojo kreativnost in ustvarjalnost. Krepili bodo svojo domišljijo ter izboljšali ročne spretnosti. Ustvarjali bodo iz različnih materialov, ob različnih priložnostih, letnih časih … |
Varovanje okolja in odnos do narave | Pri urah bomo z učenci spoznavali Zemljo ter njene posebnosti in nastanek. Raziskali bomo, kaj lahko sami naredimo za boljši jutri in kaj so tisti dejavniki, ki uničevalno vplivajo na izginjanje rastlinskih in živalskih vrst. |
Zanimive igre babic in dedkov | Na tej dejavnosti bodo učenci spoznavali zanimive igre iz preteklosti: Klip klap klop (spretno gibanje preko elastike), Prodaja barvic ali inštrumentov (kupec lovi artikel), Skakanje preko skupinske kolebnice, Ležeča lestev (vaje preskakovanj), Tek pod vrtečo kolebnico, Skakanje preko elastike (različne vaje), Lovljenje repkov v parih (lov za kolebnico v begu), Zlato jajce (lov v krogu, okrog skupine), Modri mož (skupinski tek), Krokodil (tek iz otoka/klopce na otok), Presede se kdor ima rad … sladoled, morje, modre hlače in podobno ter Kitajski zid (lov preko ovire, stražarje). Z navedenimi igrami bodo učenci razvijali motoriko, koordinacijo in sodelovanje. |
Zgodovinski krožek | Poljudna predstavitev zanimivih zgodovinskih dogodkov in osebnosti. S tem bi ta predmet bolj približal učencem in jim ponudil osnovo za pouk predmeta na predmetni stopnji. |
Zumba ples | Zabaven, energičen način gibanja, ki združuje ples, glasbo in igro bo učence razbremenil in jih spodbujal k zabavnemu preživljanju prostega časa. Ob enostavnih koreografijah bodo s telesom izražali svoje občutke, uživali, se družili ter se zabavali. Razvijali bodo občutek za skupinski ples, krepili prijateljstvo in sodelovanje. |